korlátozó rendelkezések

Magyarország kormánya 2020. november 10-én a 484 és 485/2020 (XI.10.) kormányrendeletekben korlátozó intézkedéseket vezetett be a COVID-19 járvány visszaszorítása érdekében. A négymilliomodik COVID-19 elleni védőoltás beadásával a lépcsőzetes nyitás következő fokozataként, a Kormány újabb intézkedéseket határozott meg. A védelmi intézkedések feloldásának aktuális lépcsője jelentős részben a védettségi igazolványhoz kötött.

Az utazókat érintő korlátozások

  • Miután a koronavírus ellen beoltottak száma meghaladta a 4 milló főt, a védelmi intézkedések lépcsőzetes feloldásának köszönhetően, ismét lehetőség nyílik a turisztikai célú utazásra a koronavírus ellen védett vendégek és a velük együtt utazó, felügyeletük alatt álló, kiskorú gyermekek számára. A koronavírus elleni védettség igazolása, a védettségi igazolvány bemutatásával történik.

  • A védettséget igazoló vendégek mellett, szállásadó partnereink továbbra is fogadhatják az üzleti, gazdasági, oktatási céllal érkező vendégeket, illetve abban az esetben, ha rendvédelmi illetve egészségügyi dolgozók szolgálatteljesítés kapcsán szeretnének megszállni.

  • A korlátozások minden szálláshelyre vonatkoznak, szállodákra és magánszálláshelyekre egyaránt.

  • Magyarország kormánya a külföldi utazások megkönnyítéséhez kétoldalú megállapodásokat köt egyes országokkal. Ennek eredményeként május 6-tól védettségi igazolvánnyal Horvátországba is korlátozások (PCR teszt, karantén) nélkül lehet utazni.

a szallas.hu válságkezelő lépései

  • Minden magyar szálláshelyre érkező vendéget értesítettünk az aktuális korlátozásokról, akinek utazása a hatályban lévő rendelet időszakára eseik azaz 2021. május 23-ig bezáróan Elektronikus levélben küldtünk tájékoztatást vendégeinknek, hogy milyen módon van lehetőségük utazni, illetve milyen igazolások bemutatása szükséges.

  • A szallas.hu oldalon tájékoztató szöveggel hívjuk fel a vendégek figyelmét az aktuális korlátozásokra

  • A 2021. május 23-at követő leutazású foglalással rendelkező vendégeinktől türelmet kérünk, amennyiben változna az érvényben lévő rendelet hatályossága rövid időn belül újabb tájékoztatást küldünk.

  • Szállásadó partnereinket folyamatosan tájékoztatjuk az aktuális tudnivalókról.

  • Ügyfélszolgálatunk hétfőtől - vasárnapig, reggel 9:00-től 18:00-ig készséggel váraja a megkereséseket, amennyiben további információra lenne szükség

szállásfoglalások

Minden Szallas.hu-s foglalással rendelkező vendéget érintő kérdések és válaszok.

Milyen időszakra vonatkoznak a korlátozások?

Az aktuálisan érvényben lévő rendelet 2021. május 23-án veszíti hatályát, így jelenleg erről az időszakról tudunk tájékoztatást adni. Amennyiben ez az időszak meghosszabításra kerülne, tájékoztatjuk vendégeinket.

Milyen szálláshelyekre vonatkoznak a korlátozások?

Minden magyarországi szálláshelyre vonatkoznak a korlátozások, hotelekre és magánszálláshelyekre egyaránt.

Milyen feltételek teljesülése mellet van lehetőség az utazásra? Kik utazhatnak belföldön?

Miután a koronavírus ellen beoltottak száma meghaladta a 4 milló főt, a védelmi intézkedések lépcsőzetes feloldásának köszönhetően, ismét lehetőség nyílik a turisztikai célú utazásra a koronavírus ellen védett vendégek és a velük együtt utazó, felügyeletük alatt álló, kiskorú gyermekek számára. A koronavírus elleni védettség igazolása, a védettségi igazolvány bemutatásával történik.

A védettséget igazoló vendégeink mellett, szállásadó partnereink továbbra is fogadhatják az üzleti, gazdasági, oktatási céllal érkező vendégeket, illetve abban az esetben, ha rendvédelmi illetve egészségügyi dolgozók szolgálatteljesítés kapcsán szeretnének megszállni.

Hogyan igazolhatom, hogy védett vagyok a koronavírus ellen?

A koronavírus elleni védettség igazolása, a védettségi igazolvány bemutatásával történik. A védettség tényének ellenőrzése pedig a helyiség üzemeltetőjének, a szolgáltatás nyújtójának a feladata. Más módon a védettség nem igazolható.

Hogyan igazolhatom, ha üzleti, gazdasági vagy oktatási szándékkal utazom?

Javasoljuk készülj előre, töltsd ki az alábbi linken elérhető nyilatkozat mintát és érkezéskor add át a szállásadó részére. Igazolásként megfelelhet egy kézzel írott nyilatkozat, a szállásadó által rendelkezésre bocsátott űrlap, a munkahelyünktől beszerzett igazolás is.

Mit tehetek, a korlátozások idejére eső foglalásommal, ha nem rendelkezek védettségi igazolvánnyal?

A 2021. május 22., éjfélig tartó időszakra eső Szallas.hu-s foglalásod kapcsán többféle megoldást is választhatsz:

  1. Jövőbeli dátumra történő módosítás: az utazást átfoglalhatod 2021. május 22. utáni időszakra. Ezt könnyedén megteheted, ha a Szallas.hu foglalás-visszaigazoló levelében rákattintasz a "Módosítom a foglalást!" gombra vagy kérd ügyfélszolgálatunk segítségét a szallas@szallas.hu címre írt levélben.

  2. Dátum nélküli módosítás: ha módosítani szeretnéd a foglalásod, de még bizonytalan vagy az utazás új időpontjában - a helyzetre való tekintettel - a leutazás időpontját függő dátumra helyezheted, aminek pontosítását megteheted a következő hónapokban. A módosítás elvégzésében kérd ügyfélszolgálatunk segítségét! Fordulj hozzánk bátran, várjuk megkeresésed a szallas@szallas.hu címen vagy a +36 30/344-2000 telefonszámon!

  3. Foglalás lemondása: a foglalást a Szallas.hu foglalás-visszaigazoló levelében, a "Foglalás lemondása" linken keresztül lehet törölni.

  4. Üzleti/gazdasági/oktatási/rendvédelmi/egészségügyi cél igazolása: Amennyiben a korlátozások idejére eső foglalásod a felsorolt okokkal indokolható, jelezd a szálláshely felé, hogy foglalásodat megtartod, mert az utazás céljáról megfelelő nyilatkozatot tudsz tenni.

  5. A május utáni foglalásaidat még ráérsz módosítani, ha a rendelet hatálya kiterjesztésre kerül későbbi időszakra, aminek feltételei még mindig nem biztosítják számodra az utazás lehetőségét.

Mire számíthatok, ha a korlátozások ideje alatt mégis megszállok valahol, de nem rendelkezek a megfelelő igazolásokkal?

A rendelet szerint a szállásadó és a megfelelő igazolások nélkül a szálláshelyen tartózkodó vendég is bírságolható. A szabálysértési bírság összege a vendégek esetében 5.000 forinttól 500.000 forintig terjedhet.

Természetesen, ha védettségi igazolvánnyal rendelkezel vagy igazolni tudod, hogy gazdasági/üzleti/oktatási/rendvédelmi/egészségügyi feladatokból kifolyólag tartózkodsz a szálláson - és ezt a megfelelő igazolásokkal alá is tudod támasztani- semmilyen hátrány nem érheti.

Szeretnék utazni, jogalapom is van rá, de a szálloda be akar zárni. Ilyenkor mi a teendő?

A korlátozások idejére több szálláshely is a bezárás mellett dönthet az alacsony vendégszám és a biztonsági intézkedések megtartása miatt. Amennyiben aktív foglalással rendelkezel, de az adott szálláshely ideiglenesen üzemszünetet tart, értesítést kapsz róla levélben és a foglalás lemondásra kerül. Ebben az esetben az előre befizetett előleg visszajár. Ügyfélszolgálatunk szívesen segít neked új szálláshelyet keresni, amennyiben utazásod a fentiekben indokolt.

Foglalhatok-e a korlátozások ideje alatt későbbi - például nyári - időpontra?

Igen, természetesen bármikor foglalhatsz szállást a Szallas.hu felületén későbbi időszakra!

Szeretnénk azonban tájékoztatni, hogy 2021.05.22 éjfélig törénő utazásokra jelenleg korlátozások vannak érvényben, miszerint a szálláshelyek kizárólag koronavírus ellen védett vendégeket és a velük együtt utazó gyermekeiket valamint üzleti, oktatási célla fogadhatnak vendégeket.

Javasoljuk, hogy válasz a rugalmas lemondási feltételeket biztosító belföldi szálláshelyek közül, így könnyen módosíthatod utazásod részleteit az aktuális időszakra vonatkozó korlátozások ismeretében.

Nézz szét a rugalmas lemondási feltételekt biztosító szálláshelyek között: itt


Kitől várhatom a tájékoztatást arról, hogy mi a teendő a meglevő foglalásaimmal?

A Szallas.hu e-mailben tájékoztatja a korlátozásokról és a lehetőségekről azokat a vendégeket, akik a 2021. május 23-ig tartó időszakra szóló foglalással rendelkeztek. Ügyfélszolgálatunk telefonon (+36 30 344-2000) és e-mailben (szallas@szallas.hu) is rendelkezésre áll, ha bármilyen kérdésed felmerül!


Hogyan módosíthatom a Szallas.hu-s foglalásom időpontját?

Az utazást könnyedén átfoglalhatod, ha a Szallas.hu foglalás-visszaigazoló levelében rákattintasz a "Módosítom a foglalást!" gombra. Amennyiben elakadnál keresd ügyfélszolgálatunkat a szallas@szallas.hu email címre küldött levélben.

Hogyan mondhatom le a Szallas.hu-s foglalásomat?

A korlátozások idejére eső foglalást a Szallas.hu foglalás-visszaigazoló levelében, a Foglalás lemondása linken keresztül lehet törölni.

Amennyiben a levélben nem találod a linket, kérjük, vedd fel a kapcsolatot a Szallas.hu ügyfélszolgálatával a szallas@szallas.hu címen vagy a +36 30/344-2000 telefonszámon! Lemondás előtt kérjük, tájékozódj a lemondási feltételekről!

Kérjük, fontold meg, biztosan le szeretnéd-e mondani a foglalásodat! A szálláshelyeknek ebben a kritikus helyzetben életmentő lehet, ha a foglalásokat inkább átütemezik a vendégek: későbbi időpontra módosítják vagy bizonytalan időre eltolják.

PÉNZÜGYEK

Minden Szallas.hu-s foglalással rendelkező vendéget érintő kérdések és válaszok.

Visszajár-e az előleg, érvényes-e a kötbér, ha az utazásom a korlátozások idejére esik?

2020. november 11. és 2021. május 22. között az állam törvényi erővel korlátozza a szálláshelyek és vendégek közötti szerződéseket. A korlátozás miatt a foglalás ellehetetlenül, mivel a felek - rajtuk kivülálló okoknál fogva - nem tudják teljesíteni a szerződésben vállaltakat. Ebben az esetben a kötbér nem érvényesíthető! Az előleg visszajár vagy megegyezés szerint egy későbbi utazás alkalmával felhasználható.

Ez jelenleg abban az esetben igaz, ha

  • a vendég turisztikai céllal utazna, de nem rendelkezik védettségi igazolvánnyal

  • a utazás időpontja az érvényben lévő korlátozások idejére esik, azaz - jelenleg - 2021.05.22. éjfélig bezárólag

  • a foglalás megtételének időpontjában az utazás időszakára még nem voltak érvényben korlátozó intézkedések, így arról a vendég nem szerezhetett tudomást

Visszajár-e az előleg, érvényes-e a kötbér, ha lemondom a 2021.05.23 után esedékes utazásomat?

A jelenleg érvényben lévő rendelet 2021.05.23-án veszti hatályát, így jelenleg 2021.05.22 éjfélig bezáróan szabályozza - többek között - a szálláshelyre történő utazásokat. Ez azt jelenti, hogy a 2021.05.23 és azt követő időszakra jelenleg a normál lemondási feltételek vannak érvényben, vagyis, ha lemondod az erre az időszakra eső foglalásod a befizetett előleg nem jár vissza a kötbért a szállás érvényesítheti.

Amennyiben a rendelet hatálya meghosszabbításra kerül, ami így már érinteni fogja az utazásod időpontját, a rendeletben meghatározottak szerint lesz módod az utazásra. Abban az esetben, ha a rendeletben foglalt feltételeket nem tudod teljesíteni, a foglalás ellehetetlenül és a kötbér nem érvényesíthető. Bővebb információt az előző pontban találsz: "Visszajár-e az előleg, érvényes-e a kötbér, ha az utazásom a korlátozások idejére esik?"

Mit tegyek, ha a szálláshely nem akarja vagy nem tudja visszafizetni nekem az előleget?

A hónapok óta tartó járványügyi helyzet és aktuális korlátozások miatt számos üzemeltető és szálláskiadással foglalkozó család került nehéz helyzetbe. Nagy segítség lehet számukra, ha a foglalás lemondása helyett, egy későbbi időpontra teszitek át az utazást amikor az előleg felhasználható. Kérjük egyeztess a szállásadóval, vagy kérd ügyfélszolgálatunk segítségét a közreműködésben!

Hogyan kapom vissza a pénzem, ha online fizetéssel foglaltam szállást a Szallas.hu-n?

Amennyiben a lemondás kötbérmentes időszakban történik a befizetett összeg automatikusan visszautalásra kerül. Bankkártyás vagy utalással történt fizetés esetén, maximum 3-5 napon belül, SZÉP kártyás fizetés esetén körülbelül 3-4 héten belül történik meg a visszafizetés.

Abban az esetben, ha a foglalásod lemondása kötbéres időszakban történt, de a foglalásod ellehetetlenülése miatt vagy kénytelen elállni az érvényben lévő rendelet idejére eső utazástól - vagyis nem rendelkezel az utazáshoz szükséges igazolások egyikével sem - kérünk keresd ügyfélszolgálatunkat, hogy segítségedre lehessünk!

A Foglalás ellehetetlenülésének feltételeiről kérünk tájékozódj ebben a pontban: "Visszajár-e az előleg, érvényes-e a kötbér, ha az utazásom a korlátozások idejére esik?"

Hogyan kapom vissza a pénzem, ha közvetlenül a szálláshelynek fizettem?

A szálláshely fogja visszautalni részedre, amennyiben jogosult vagy. Kérjük, vegyétek fel a kapcsolatot velük! Amennyiben segítségre lenne szükséged, fordulj bátran ügyfélszolgálatunkhoz!

Külföldi utazások

Tudnivalók külföldre utazó vendégek számára.

Külföldre szeretnék utazni, milyen korlátozások vannak érvényben?

Magyarország kormánya kétoldalú megállapodásokkal igyekszik megkönnyíteni a védettségi igazolvánnyal rendelkezők számára a külföldi utazást. 20201 május 6-tól már Horvátországba is korlátozás nélkül léphetnek be azok, akik rendelkeznek védettségi igazolvánnyal.

Jelenleg az alábbi országokkal van érvényben a beutazást megkönnyítő kétoldalú megállapodás: Bahreini Királyság, Horvát Köztársaság, Montenegrói Köztársaság, Szerb Köztársaság, Szlovén Köztársaság.

Az aktuálisan érvényben lévő szabályokról, korlátozásokról és pontos beutazási feltételekről a Konzuli szolgálat honlapján tud tájékozódni.

Erzsébet-utalványos utazások

Tudnivalók az Erzsébet-utalvánnyal utazó vendégek számára.

Módosítható-e az Erzsébet-utalványos foglalások leutazási időpontja?

Igen, a 2021. május 22.,éjfélig tartó időszakra eső foglalások időpontja módosítható, amennyiben a vendég nem rendelkezik védettségi igazolvánnyal. Az utazás új dátuma legkésőbb 2021. október 31-ig tolható el. Amennyiben az új időpont az eredetitől keresettebb vagy szezonalitásban eltérő időszakra esik a szobaárak változhatnak. A foglalás módosításával kapcsolatban kérjük, keresd a Szallas.hu ügyfélszolgálatát!

szallas.hu ügyfélszolgálat

+36 30 344 2000

szallas@szallas.hu