korlátozó rendelkezések 2021. jan. 31-ig

Magyarország kormánya 2020. 11. 10-én a 484 és 485/2020 (XI.10.) kormányrendeletekben korlátozó intézkedéseket vezetett be a COVID-19 járvány visszaszorítása érdekében, amelyek a magyarországi utazási lehetőségeket is nagymértékben befolyásolják. A rendeletek pontos szövege itt olvasható.

A kormány a korlátozásokat január 8-án 2021. január 31-ig meghosszabbította.


Az utazókat érintő korlátozások

  • A szálláshelyek 2021. január 31., éjfélig nem fogadhatnak "szabadidős" céllal utazó vendégeket.

  • 2021. január 31., éjfélig csak akkor lehet megszállni egy szálláshelyen, ha a vendég igazolja, hogy üzleti, gazdasági, oktatási céllal érkezett, vagy rendvédelmi/egészségügyi dolgozóként kiküldetésen van.

  • A korlátozások minden szálláshelyre vonatkoznak, szállodákra és magánszálláshelyekre egyaránt.

a szallas.hu válságkezelő lépései

  • Minden vendéget értesítünk a korlátozásokról, aki 2021. január 31-ig foglalással rendelkezik. Megkérjük vendégeinket, hogy módosítsák vagy mondják le foglalásaikat, illetve ha jogosultak az utazásra, jelezzék a szálláshelyek felé, hogy üzleti/gazdasági/oktatási/rendvédelmi/egészségügyi utazóknak minősülnek-e.

  • A vendégeket folyamatosan tájékoztatjuk az újabb fejleményekről.

  • Szállásadó partnereinket folyamatosan tájékoztatjuk az aktuális tudnivalókról.

szállásfoglalások

Minden Szallas.hu-s foglalással rendelkező vendéget érintő kérdések és válaszok.

Milyen időszakra vonatkoznak a korlátozások?

A korlátozások 2021. január 31. éjfélig érvényesek (2020. november 11-től folytatólagosan).

Milyen szálláshelyekre vonatkoznak a korlátozások?

Minden magyarországi szálláshelyre vonatkoznak a korlátozások, hotelekre és magánszálláshelyekre egyaránt.

Mit tehetek a korlátozások idejére eső foglalásaimmal?

A 2021. január 31., éjfélig tartó időszakra eső Szallas.hu-s foglalásod kapcsán többféle megoldást is választhatsz:

  1. Jövőbeli dátumra történő módosítás: az utazást átfoglalhatod 2021. január 31. utáni időszakra. Ezt könnyedén megteheted, ha a Szallas.hu foglalás-visszaigazoló levelében rákattintasz a "Módosítom a foglalást!" gombra.

  2. Dátum nélküli módosítás: ha módosítani szeretnéd a foglalásod, de még bizonytalan vagy az utazás új időpontjában - a helyzetre való tekintettel - a leutazás időpontját függő dátumra helyezheted, aminek pontosítását megteheted a következő hónapokban. A módosítás elvégzésében kérd ügyfélszolgálatunk segítségét! Fordulj hozzánk bátran, várjuk megkeresésed a szallas@szallas.hu címen vagy a +36 30/344-2000 telefonszámon!

  3. Foglalás lemondása: a foglalást a Szallas.hu foglalás-visszaigazoló levelében, a "Foglalás lemondása" linken keresztül lehet törölni.

  4. Üzleti/gazdasági/oktatási/rendvédelmi/egészségügyi cél igazolása: Amennyiben a korlátozások idejére eső foglalásod a felsorolt okokkal indokolható, jelezd a szálláshely felé, hogy foglalásodat megtartod, mert az utazás céljáról megfelelő nyilatkozatot tudsz tenni.

Mire számíthatok, ha a korlátozások ideje alatt mégis megszállok valahol?

A rendelet szerint a szállásadó és a megfelelő igazolások nélkül a szálláshelyen tartózkodó vendég is bírságolható. A szabálysértési bírság összege a vendégek esetében 5.000 forinttól 500.000 forintig terjedhet. Természetesen, ha a vendég gazdasági/üzleti/oktatási/rendvédelmi/egészségügyi feladatokból kifolyólag tartózkodik a szálláson - és ezt megfelelően alá is tudja támasztani - semmilyen hátrány nem érheti.

Hogyan igazolhatom, hogy milyen céllal szállok meg a korlátozások ideje alatt?

2021. január 31-ig (2020. november 11. óta) kizárólag akkor szállhatsz meg magyarországi szálláshelyen, ha üzleti, gazdasági, oktatási céllal tartózkodsz ott, vagy rendvédelmi ill. egészségügyi dolgozóként szolgálatteljesítés miatt kiküldetésben dolgozol. Javasoljuk készülj előre, töltsd ki az alábbi linken elérhető nyilatkozat mintát és érkezéskor add át a szállásadó részére. Igazolásként megfelelhet egy kézzel írott nyilatkozat, a szállásadó által rendelkezésre bocsátott űrlap, a munkahelyünktől beszerzett igazolás is.


Bárhová foglalhatok a korlátozások alatt, ha üzleti/gazdasági/oktatási/stb. céllal utaznék?

A korlátozások idejére sok szálláshely a bezárás mellett fog dönteni. A Szallas.hu felületén mindig látszik, hogy mely szállások foglalhatók.

Szeretnék utazni, jogalapom is van rá, de a szálloda be akar zárni. Ilyenkor mi a teendő?

A korlátozások idejére több szálláshely is a bezárás mellett dönthet az alacsony vendégszám és a biztonsági intézkedések megtartása miatt. Amennyiben aktív foglalással rendelkezel, de az adott szálláshely ideiglenesen üzemszünetet tart, értesítést kapsz róla levélben és a foglalás lemondásra kerül. Ebben az esetben az előre befizetett előleg visszajár. Ügyfélszolgálatunk szívesen segít neked új szálláshelyet keresni, amennyiben utazásod a fentiekben indokolt.

Foglalhatok-e a korlátozások ideje alatt a 2020. január 31. utáni időszakra?

Természetesen! Bárki bármilyen foglalást rögzíthet a 2021. január 31. utáni időszakra, csupán arra kell figyelni, hogy az érkezés időpontja legkorábban 2021. február 1. lehet. A Szallas.hu felületén feltüntetett szállások mind nagy örömmel veszik majd a foglalást!


Kitől várhatom a tájékoztatást arról, hogy mi a teendő a meglevő foglalásaimmal?

A Szallas.hu e-mailben tájékoztatja a korlátozásokról és a lehetőségekről azokat a vendégeket, akik a 2021. január 31-ig tartó időszakra szóló foglalással rendelkeztek. Ügyfélszolgálatunk telefonon (+36 30 344-2000) és e-mailben (szallas@szallas.hu) is rendelkezésre áll, ha bármilyen kérdésed felmerül!


Hogyan módosíthatom a Szallas.hu-s foglalásom időpontját?

Az utazást könnyedén átfoglalhatod a 2021. január 31. utáni időszakra, ha a Szallas.hu foglalás-visszaigazoló levelében rákattintasz a "Módosítom a foglalást!" gombra.

Hogyan mondhatom le a Szallas.hu-s foglalásomat?

A korlátozások idejére eső foglalást a Szallas.hu foglalás-visszaigazoló levelében, a Foglalás lemondása linken keresztül lehet törölni.

Amennyiben a levélben nem találod a linket, kérjük, vedd fel a kapcsolatot a Szallas.hu ügyfélszolgálatával a szallas@szallas.hu címen vagy a +36 30/344-2000 telefonszámon! Lemondás előtt kérjük, tájékozódj a lemondási feltételekről!

Kérjük, fontold meg, biztosan le szeretnéd-e mondani a foglalásodat! A szálláshelyeknek ebben a kritikus helyzetben életmentő lehet, ha a foglalásokat inkább átütemezik a vendégek: későbbi időpontra módosítják vagy bizonytalan időre eltolják.

PÉNZÜGYEK

Minden Szallas.hu-s foglalással rendelkező vendéget érintő kérdések és válaszok.

Visszajár-e az előleg , érvényes-e a kötbér?

A 2020. november 11. és 2021. január 31. éjfél között az állam törvényi erővel korlátozza a szálláshelyek és vendégek közötti szerződéseket. A korlátozás miatt a foglalás ellehetetlenül, mivel a felek - rajtuk kivülálló okoknál fogva - nem tudják teljesíteni a szerződésben vállaltakat. A korlátozások idejére eső foglalásokra így a kötbér nem érvényesíthető. Az előleg visszajár vagy megegyezés szerint egy későbbi utazás alkalmával felhasználható.

Mit tegyek, ha a szálláshely nem akarja vagy nem tudja visszafizetni nekem az előleget?

A hónapok óta tartó járványügyi helyzet és aktuális korlátozások miatt számos üzemeltető és szálláskiadással foglalkozó család került nehéz helyzetbe. Nagy segítség lehet számukra, ha a foglalás lemondása helyett, egy későbbi időpontra teszitek át az utazást amikor az előleg felhasználható. Kérjük egyeztess a szállásadóval, vagy kérd ügyfélszolgálatunk segítségét a közreműködésben!

Hogyan kapom vissza a pénzem, ha online fizetéssel foglaltam szállást a Szallas.hu-n?

A 2021. január 31-ig tartó időszakra vonatkozó, online fizetéssel részben vagy teljesen kifizetett foglalások esetében, amennyiben a vendég 2021. január 8-án vagy ezt követően lemondja a még aktuálissá nem vált foglalást, a rendszerünk automatikusan a vendégnek fizeti vissza a már befizetett előleg összegét.

Amennyiben a befizetés bankkártyával vagy utalással történt, a visszafizetés maximum 3-5 napon belül, Szépkártyás fizetés esetén maximum 2-3 héten belül megtörténik.

Hogyan kapom vissza a pénzem, ha közvetlenül a szálláshelynek fizettem?

A szálláshely fogja visszautalni részedre. Kérjük, vegyétek fel a kapcsolatot velük! Amennyiben segítségre lenne szükséged fordulj bátran ügyfélszolgálatunkhoz!

Erzsébet-utalványos utazások

Tudnivalók az Erzsébet-utalvánnyal utazó vendégek számára.

Módosítható-e az Erzsébet-utalványos foglalások leutazási időpontja?

Igen, a 2021. január 31., éjfélig tartó időszakra eső foglalások időpontja módosítható. Az utazás új dátuma legkésőbb 2021. október 31-ig tolható el. Amennyiben az új időpont az eredetitől keresettebb vagy szezonalitásban eltérő időszakra esik a szobaárak változhatnak. A foglalás módosításával kapcsolatban kérjük, keresd a Szallas.hu ügyfélszolgálatát!

szallas.hu ügyfélszolgálat

+36 30 344 2000

szallas@szallas.hu